dimecres, 28 de maig del 2014

PA DE TRITORDEUM, BLAT I MASSA MARE DE SÈGOL






 Aquest cap de setmana ha servit per fer experiments, i n'estic contenta! Tot ha començat amb el refresc de la massa mare de sègol, pensant inicialment en fer un pa de sègol i blat farcit de panses i nous, per regalar-ne un al meu amic Sergi a canvi de la sessió de Reiki que li va fer al meu fill. I el cas ha estat que no tenia temps, que era un maldecap organitzar-ho, i que no tenia gens clar que una massa amb panses i nous aguantés tantes hores a la nevera com necessitava.

Així que a últim moment vaig decidir provar amb una altra massa, vaig regirar la meva capsa de farines i decidir que sí o sí faria servir tritordeum, del que tinc bon "stock". Nou problema: també estava segura que el tritordeum no aguantaria un retard en nevera massa perllongat. Solució: barrejar amb blat de força.

Finalment la massa va quedar així:

50% blat de força eco
50% tritordeum
30% MM de sègol hidratada al 100%
67% hidratació inicial (finalment ha estat més, no sabria dir, però durant el pastat he afegit més aigua)
2% sal

El procés, el de sempre: autòlisis, pastat, 1º fermentació en bloc en fred durant unes 20 hores, format, 2ª fermentació d'hora i mitja i al forn.

He aprofitat per practicar formats i per fi he fet el meu primer pa panxa enlaire!


Tot i que no les tenia totes amb mi sobre la combinació de farines utilitzada, he de dir que el resultat m'ha agradat força, tant com per repetir. La molla d'aquest pa és ben densa, però esponjosa i gustosa al mateix temps.

Repetiré segur!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa aquí els teus comentaris i opinions